Welcome to our fashion store!
Filters
Search

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Du kan finde svar på de fleste af dine spørgsmål på denne side. Hvis ikke du finder det her er du velkommen til at ringe eller maile til os.

salonsmil@gmail.com

Tlf: (+45) 74 42 99 90
Hverdage: 8:30-15:00

 

Om at handle hos bæredygtigeprodukter.dk

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?

Velkommen til bæredygtigeprodukter.dk som ejes af Salon Smil  (CVR nr.30016874), dejligt du fandt os. Salon smil blev etableret i 2007, og nu i 2019 åbnede jeg shoppen bæredygtigeprodukter.dk. Alle de varer du finder i webshoppen kan købes online her og nu, eller i vores fysiske butik Salon Smil, Rønhavegade 8 st th, 6400 Sønderborg. Klik på en vare du er interesseret i og vælg antal og evt. ekstraker i dine hårologi produkter. Klik herefter på knappen 'Læg i kurv'. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem i webshoppen på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Gå til bestilling'.

Hav venligst bank/kortoplysninger parat, samt adressen varerne skal sendes til. Når disse oplysninger er udfyldt klikker du på "Gennemfør bestilling" og dine varer er på vej til dig.

 

Har Bæredygtigeprodukter en fysisk butik?

Ja, vi har haft en fysisk Salon siden 2007 i Sønderborg på Als. Du kan finde Salon Smil på Rønhavegade 8 st th, 6400 Sønderborg tlf 74 42 99 90. Vi tror på, at vi kan betjene dig bedre, når vi også til dagligt har en fysisk butik, hvor vi kan se hvordan vores varer fungerer når vi betjener de fysisk fremmødte kunder. Hvis du ønsker 100 % personlige produkter kan du komme forbi salonen og få testet dit hår i den fysiske butik og bruge dine tal online bare skriv dem under kommetar i din kurv. Begge steder gælder ærlig og reel service i øjenhøjde. (Ved køb i den fysiske butik og online køb er der 14 dages bytte- og returret. Dog ikke på blandet varer, der er ingen returret pga de er blandet personligt til dig. Hvis klistermærket på produkterne er brudt kan varerne ikke returneres. 

 

Kan jeg ringe til jer?

Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på (+45) 74 42 99 90. Telefonen er åben i butikkens åbningstid hverdage kl. 8:30-15:00.Husk du også altid kan sende en email til salonsmil@gmail.com. Vi bestræber os på at besvare alle emails indenfor 24 timer på hverdage. Vi ser frem til at høre fra dig.

 

Spørgsmål omkring en vare

 

 

Jeg har brug for mere information om en vare

Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vores varer.
Hvis du har brug for yderligere information, så skriv til salonsmil@gmail.com - det er vigtigt at du oplyser mærke og navn på produktet du mangler info. om og hvad du ville vide.

 

 

 

Spørgsmål omkring betaling

Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

  • Dankort
  • Dankort / VISA-Dankort
  • VISA
  • Mobilepay men så skal du ringe i salonen hvad du ønsker.

De viste priser på webshoppen er inklusiv dansk moms (25 %). Al handel på bæredygtigeprodukter.dk foregår på dansk.

 

Kreditkort

I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker server godkendt af NETS, hvor du skal indtaste følgende:

  • Kreditkortnummer
  • Udløbsdato
  • Kontrolcifre

Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan bæredygtigeprodukter.dk ikke gennemføre dine varekøb. Herefter trykkes på 'Godkend'. Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra bæredygtigeprodukter.dk. Du vil ved modtagelsen af bestillingen få en faktura.

Er det sikkert at bestille online?

Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos QuickPay. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af NETS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i dit browservindue, et lille 'Secure Server'-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.

Hos bæredygtigeprodukter.dk beder vi dig aldrig om din underskrift eller pinkode. Uanset om du handler på Internettet eller i en traditionel butik gælder det, at det KUN er din underskrift eller pinkode, som i juridisk forstand, kan betragtes som bindende. Hvis nogen misbruger dit kortnummer og kortets udløbsdato, har den pågældende butik pligt til at annullere handelen. Det kan din bank gøre for dig. Det vil sige, at du ikke løber nogen risiko ved at handle hos bæredygtigeprodukter.dk.

 

Hvornår trækker I pengene?

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra bæredygtigeprodukter.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Fragt og levering

Kan jeg hente varerne i Jeres butik?

Ja, det kan du. Du vælger blot "Afhentning i butik" under forsendelse (ingen evt. fragtgebyr), så er varen reserveret til dig og klar til afhentning (du er så sikker på ikke at køre forgæves). Husk blot din online kvittering.

  • Leveringstid
  • Ordrer modtaget inden kl.12.00 afsendes samme dag. Varerne sendes med GLS til en GLS pakkeshop som du vælger. Du kan vælge at få en email eller SMS når din pakke er klar til afhentning, så kører du ikke forgæves forbi GLS udleveringen.
  • Alle varer leveres så længe lager haves. Bæredygtigeprodukter.dk har en intelligent lagerstyring, så varer kun vises på webshoppen, hvis de er på lager.

NB: Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.

 

Hvad skal jeg betale i fragt?

 

Ved levering til en GLS pakkeshop i Danmark, koster levering 49 kr for køb under 499 kr. Køber du for over 499 kr bliver varerne sendet gratis til GLS pakkeshop i Danmark.

 

Hvad skal jeg betale i fragt uden for Danmark?

 

Vi leverer primært til danske kunder bosiddende i Danmark. Hvis du har forelsket dig i en vare og bor udenfor Danmark, kan du kontakte os, så undersøger vi muligheder for om varen mod ekstra betaling kan sendes til dig.

 

Skal jeg betale told på varerne?

Der kan komme told og afgifter når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvivl.

 

Beskadiget pakke?

Er din pakke stærkt beskadiget ved levering skal der reklameres til GLS. Ved synlig beskadigelse bedes du nægte modtagelse. Er pakken allerede modtaget, skal der reklameres hurtigst muligt og gerne samme dag. Husk at modtage med FORBEHOLD. Kontakt os på salonsmil@gmail.com eller ring 74 42 99 90 - så hjælper vi med reklamationsbehandlingen.

Jeg har afgivet en ordre - kan jeg ændre ordren?

Kun hvis vi ikke har pakket din ordre. Vi pakker hele dagen så vi skal modtage ændringen hurtigst muligt per telefon efter ordreafgivelse, for at det skal kunne lade sig gøre.

Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre

For at kunne ændre adressen på en afgivet ordre skal du skrive til salonsmil@gmail.com med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vor kundeservice vil vende tilbage med information, om det var muligt at foretage ændringen.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du kan bruge vores returanmodning ved at gå ind på din konto, og under "Ordrer" trykke på "Retur vare(r)". Du kan også bruge dette link

Du kan også vælge at købe et GLS returlabel af os for 49 kr., så kan vi nemlig følge din pakke med track and trace, og du ved den kommer trygt frem til os.

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på bæredygtigeprodukter.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a) har modtaget din vare.

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.

c) blandet produkter kan desværre ikke retuneres fra hårologi.

d) åben klistermærke er brudt på produkterne byttes de ikke.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via salonsmil@gmail.com el. tlf. 74 42 99 90 I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 7 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind i original æske eller lignene. Der må ikke tapes eller påklistres etikker direkte på produkterne. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer købt hos bæredygtigeprodukter.dk kan alle returneres med GLS, Post Nord eller andet fragtfirma.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er brudt i klistermærket betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet ikke får købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi betaling modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder, skal varen sendes til: Salon Smil, Rønhavegade 8 st th, 6400 Sønderborg. Du kan også fortryde ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på samme adresse efter forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Ved returnering eller ombytning skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og vedlægge den fremsendte følgeseddel samt kopi af faktura. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav

Jeg har brug for at returnere en vare med f.eks. GLS, Post Nord eller lignende operatør

Pakken sendes til:

Salon Smil

Rønhavegade 8 st th

6400 Sønderborg

Bemærk, ved returnering betaler du selv porto, medmindre der er tale om en ombytning eller reklamation. Varer sendt til ovenstående returadresse pr. efterkrav vil ikke blive modtaget.

 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse modtager du en kreditnota, når penge er ført retur. Ved reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om det videre forløb i forbindelse med behandlingen af din reklamation.

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Bæredygtigepordukter.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Selvfølgelig ikke på produkterne.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Der mangler noget i min ordre

 

Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på salonsmil@gmail.com eller tlf. 74 42 99 90 og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.

Jeg har fået det forkerte beløb tilbage

Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage. Kontakt venligst salonsmil@gmail.com med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på bæredygtigeprodukter.dk har vi brug følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos bæredygtigeprodukter.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Indehaveren for bæredygtigeprodukter.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på bæredygtigeprodukter.dk er indehaver Iben Kjær Lund. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til bæredygtigeprodukter.dk videregives ellers sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos bæredygtigeprodukter.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til bæredygtigeprodukter.dk via e-mail salonsmil@gmail.com.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salonsmil@gmail.com tlf. 74 42 99 90. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.